fredag 12 september 2014

Vecka 37

I veckan har vi genomfört läsårets första föräldramöten. Mycket trevligt! Det kom dock väldigt få frågor till mig från er föräldrar. Detta kan jag ju tolka på lite olika sätt.
Jag väljer att tolka det som att ni har koll på läget och är rätt nöjda med verksamheten på skolan:)

Jag fick dock en fråga gällande vårt arbete med PRIO-projektet och vad kartläggningen av vår verksamhet kommer att visa. Som svar på detta vill jag säga att vi absolut skall kommunicera vilka utvecklingsområden vi på skolan kommer att arbeta med utifrån den kartläggningen.

Det känns som riktig lyx att på skolan ha en person som bara har som uppgift att titta över våra rutiner och arbetssätt. Jag tycker att vi har rätt bra koll själva men det är ibland svårt att få till tiden som behövs för att arbeta mer konkret med detta.


Ni som var på mötet kunde också se att vi har mycket på gång rent generellt. Vi har tittat över våra strukturer och har nu, när vi går in i detta läsår, goda förutsättningar för att förbättra våra goda resultat ytterligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar