torsdag 23 januari 2014

Vecka 4


Hej på er alla!

Till att börja med vill jag välkomna alla till en ny härlig termin. Vi går mot ljusare tider.

Jag som skriver är ny rektor på Södra Ängby skola sedan idag. Närmast kommer jag från Björngårdsskolan och Storkyrkoskolan på Södermalm och Gamla stan där jag arbetat som skolledare i 4½ år. Innan jag blev skolledare arbetade jag som lärare i många år.

Det är med ett stort engagemang och ansvar jag tar på mig uppdraget att leda Södra Ängby skola in i framtiden.

Jag hoppas kunna leda en skola med ett tydligt fokus på kunskaper och förmågor där eleverna alltid vet varför och hur de ska göra för att utvecklas så långt som möjligt. Jag hoppas också att jag får leda en skola där alla, både elever, personal och vårdnadshavare känner glädje och stolthet över verksamheten. Efter de intryck jag fått efter att ha gått runt och hälsat på eleverna idag känner jag att det mycket väl redan kan vara så.

Det ska bli riktigt kul att få lära känna alla elever och medarbetare. Jag önskar också ett gott samarbete med alla vårdnadshavare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar