söndag 1 februari 2015

Arbetsmiljöverket och skolan

I veckan hade vi en informationskväll för blivande föräldrar till åk 7 och förskoleklass. Det kändes bra och var rätt välbesökt. Nu ska vi fylla våra klasser till nästa läsår.

Den här veckan kom också dagen då verksamhetsplanen och budgeten skulle vara klara. Lite mycket på en gång kanske.

Under veckan läste ni kanske om arbetsmiljöverkets pågående granskning av stadens skolor. En tredjedel av alla skolor skall inspekteras. Min kollega på Södermalmsskolan uttalade sig i DN och beskrev sin situation med 150 mejl om dagen, varav en del var arga och oförskämda. Det är en lite annan tid vi lever i då det är så mycket lättare att göra sig hörd via till exempel mejl

Jag känner igen mig men är glad över att det ändå ser lite annorlunda ut för mig och oss. Självklart är inte alla nöjda. Med över 1000 vårdnadshavare att samarbeta med vore det konstigt annars.

Dock vill jag säga att få eller knappt något av dessa är oförskämda. Får vi många sådana så har man i alla fall undanhållit dem från mig.


Vi upplever en positiv trend på skolan nu och hoppas att det kanske sprider sig och märks även utanför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar