fredag 7 mars 2014

Vecka 10


Den här veckan har handlat mycket om ekonomi. Misstänker att många av er såg reportaget om skolan. Vi har alltså ett ganska stort underskott men ser samtidigt att vi kan utöka verksamheten så att vi ska klara oss inom budgetramarna framöver.

Jag har också träffat föräldraföreningen för första gången. Det var trevligt. Jag hoppas på ett gott samarbete framöver. Vårt samtal denna gång handlade om barn i behov av särskilt stöd, tillsynsrapporten från skolinspektionen och föräldraföreningens bidrag till material för skolans fritids och mellanstadieklubb. Vi är glada över det air hockeyspel som ska inhandlas till fritidsklubben. Sen får vi vänta ett litet tag på de saker som skall köpas in till uteförrådet.

Ni kommer så klart att få ett protokoll från det mötet med fler detaljer, men jag kunde också berätta om skolans positiva resultat gällande elevernas kunskaper. Södra Ängbys elever presterar bättre än andra skolor med liknande socioekonomiskt underlag. Med det menas att med bakgrund av föräldrarnas arbete, studiebakgrund, ekonomi etc. så kunde vi haft lägre meritvärden och ändå hållit måttet. Sen måste vi alltid sträva efter att bli bättre.

Jag vill också än en gång påminna om frånvaroregistreringen. Ni vet väl att ni numer ska kunna skicka ett sms när ni sjukanmäler. Hur ni gör det ser ni under nyheter på hemsidan.

Avslutningsvis kan vi glädjas över att våren är på väg. Det ska bli varmt i helgen.

Själv ser jag fram emot att få börja cykla till jobbet

Trevlig helg

Jan Aronson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar